U maju 1962. godine u kinima je premijerno prikazan Dr. No, prvi film o avanturama tajnog agenta 007.
James Bond nije samo junak Flemmingovih romana i filma sa najviše snimljenih nastavaka u historiji modene kinematografije, on je također postao i sinonim za filmsku muziku kompozitora i trubača Johna Barryja.
Iako je za prvi film o Bondovoj špijunskoj misiji muziku pisao Monty Norman, uvodna kompozicija Johna Barryja definisala je lik i karakter agenta. Aranžirana i orkestrirana James Bond Theme napisana za ansambl bila je kombinacija rock'n'rolla, jazza i klasične muzike. Svjež zvuk za novog ekraniziranog junaka!
John Barry je tada imao 28 godina, bio je aranžer i producent te trubač i lider uspješnog ansambla John Barry Seven. Imao je nedovoljno iskustva sa filmskom muzikom ali mnogo sa komponovanjem hitova, zbog čega mu je prije 50 godina, povjeren ovaj zadatak.
“U prvobitnom aranžmanu teme prisutan je bebop swing vibe, kojeg je zakačio za opak, distorziran zvuk električne gitare. Ta kombinacija se prije nije mogla nigdje čuti. Bila je drska i samosvjesna, razmetljiva, uvjerljiva, tamna i opasna”, rekao je David Arnold, Barryjev dugogodišnji saradnik na brojnim projektima.
Barryjev opus broji, uz 11 soundtrackova za filmove o Jamesu Bondu, muziku za preko 80 drugih filmova, pet mjuzikla, 24 teme za televizijske emisije, 5 solo albuma, 10 singlova koje su sedmicama bile na britanskoj Top 50 muzičkoj ljestvici, te brojne nagrade i nominacije uključujući Oscara, BAFTA nagradu, Zlatni globus, Grammyja, nagradu Emmy, a 2009. godine uručena mu je nagrada za životno postignuće Max Steiner u Beču. Naredne godine dobio je nagradu za životno djelo World Soundtrack Academy, kada je uvršten i u Songwriters Hall of Fame.
Barry je svoje teme za filmove o Bondu volio zvati “Mickey Mouse muzika od milion dolara”. Pojasnio je prošle godine, neposredno prije smrti u 77. godini: “Ovaj film u prvi plan stavlja jednostavan, skoro umiljat stav prema opasnostima, intrigama i romantici, stav koji je svojstven stripovima. Glavno je odraditi stvari sa stilom. Ne smijete umanjivati vrijednost subjekta ili ga učiniti jeftinom. Trebate mu dati mnogo stila i učiniti da zvuči kao milion dolara.”
Pogledajte izvedbu kojom dirigira sam kompozitor.